Saturday 29 December 2012

Yallah Aku Rindu Pada Semua Nihh !!

Assalamualaikum wahai blogger aku semua nd kepada rakan2 aku yang membaca blogger aku !! hurmm .. korang semua sehat ker.. harap2 sehat laa okey .. kali nihh aku nak update tentang sedihh pulak .. korang mesti nak tahu tentang apa kan .. hurmm aku pon berat laa nak cerita semua nihh ...sedihh pedihh hahaha..

Kawan !! ye aku nak cerita pasai kawan !! ... kenapa perlu ada perpisahan !! .. hurmm dari sekolah sampai skunk aku beljar still ada perpisahan ... !! Yallahh aku rindu saat2 tuhh ... wehh aku rinduu korang sangt2 .. apa yang dah jadi sekarang dgn persahabatan kita !!..aku sedihh sgt bila dipikir kan .. kenangan kita banyk sgt kan .. wktu sekolah dulu ... kenangan kita suka duka ,tangis tawa ... hahahah .. tapi sekarang ada yang dah nak tinggal jauh dari kita .. y tinggal pon hanya sekerat jee .. !! TQ yang mana still ingt aku ..aku nak mintak maaf jika aku ada buat salah n silap .. !! korang tahu tk .. aku rindu sangt kita tawa n tangis sama2 .. sush senang sama2 ..yallah aku rindu wehh..





























Aku rindu sangt kat kornag .. hurmm ... wehh korang mana korang sekarang ? hurmm .. kawan aku sorang lagy tak ada gmbr dia . zuliyana .. hurmmm !! tak pa laa lain kali laa .. jumpa lagi sekali .. kita snap ramai2 okey !! ..sedihh nye masing2 skunk .. bz kan .. hurm.. walalau cm ne pon korang tetapa dalm hati aku !! :)) aku sayang korang wehh .. apa orang buat sekarang nihh ek ? hurmmm .. !!btw .. apa pon .. insyallh satu hari nanty kita kan kembali bersama okey :)).. 

Semua orang pasti membutuhkan sahabat sejati, namun tidak semua orang berhasil mendapatkannya. Banyak pula orang yang telah menikmati indahnya persahabatan, namun ada juga yang begitu hancur karena dikhianati sahabatnya

Proses dari teman menjadi sahabat membutuhkan usaha pemeliharaan dari kesetiaan, tetapi bukan pada saat kita membutuhkan bantuan barulah kita memiliki motivasi mencari perhatian, pertolongan dan pernyataaan kasih dari orang lain, tetapi justru ia berinisiatif memberikan dan mewujudkan apa yang dibutuhkan oleh sahabatnya

Seorang sahabat tidak akan menyembunyikan kesalahan untuk menghindari perselisihan, justru karena kasihnya ia memberanikan diri menegur apa adanya

Sahabat tidak pernah membungkus pukulan dengan ciuman, tetapi menyatakan apa yang amat menyakitkan dengan tujuan sahabatnya mau berubah

Persahabatan diwarnai dengan berbagai pengalaman suka dan duka, dihibur-disakiti, diperhatikan-dikecewakan, didengar-diabaikan, dibantu-ditolak, namun semua ini tidak pernah sengaja dilakukan dengan tujuan kebencian

Persahabatan tidak terjalin secara otomatis tetapi membutuhkan proses yang panjang seperti besi menajamkan besi, demikianlah sahabat menajamkan sahabatnya

Apa yang kita alami demi teman kadang-kadang melelahkan dan menjengkelkan, tetapi itulah yang membuat persahabatan mempunyai nilai yang indah

Persahabatan sering menyuguhkan beberapa cobaan, tetapi persahabatan sejati bisa mengatasi cobaan itu bahkan bertumbuh bersama

Persahabatan tidak terjalin secara otomatis tetapi membutuhkan proses yang panjang seperti besi menajamkan besi, demikianlah sahabat menajamkan sahabatnya

Persahabatan diwarnai dengan berbagai pengalaman suka dan duka, dihibur-disakiti, diperhatikan-dikecewakan, didengar-diabaikan, dibantu-ditolak, namun semua ini tidak pernah sengaja dilakukan dengan tujuan kebencian

Seorang sahabat tidak akan menyembunyikan kesalahan untuk menghindari perselisihan, justru karena kasihnya ia memberanikan diri menegur apa adanya


Okey laa korang ... sampai sini je aku dapt tulis .. aku pon tak tahu nk kata apa dahh .. jaga diri korang baik2 okey .. aku syang korang semua .. kornag laa sahabt selama nye .. !!! ..

SALAM SAYANG CINTA DARI AKU ANATASHA ..:DD

No comments:

Post a Comment